dinsdag 1 maart 2011

Martijn maakt Stirling motor

Op basis van tekeningen die ik van Huib Visser mocht ontvangen
ben ik aan het bouwen geslagen. Op deze schaal kan ik mij prima
redden met het gereedschap dat ik heb. Nu moeten de puntjes
nog op de i gezet worden. Het vliegwiel zwabbert en de boven-
plaat van de verdringercilinder vervormt. Ik ben bezig dikkere
aluminium aan te schaffen en de plaat moet zuiverder gezaagd
worden. Daarna heel goed vasttapen alvorens de blokjes met zuiger-
stanggeleider en slangaansluiting te plaatsen. Voor dat alles:
wordt vervolgd.

Huib langs deze weg bedankt voor de tekeningen!

Voor belangstellenden: Huib was mijn docent hand-
vaardigheid op de middelbare school. Zijn website heeft
mij zeker geïnspireerd.
http://home.hccnet.nl/hvisser.5/even%20voorstellen%201.html


 Aanzicht op z'n voordeligst.
Vliegwiel wel centrisch maar scheef op as.
Wordt aan gewerkt....

Bovenplaat verdringercilinder. Nu nog 1 mm, wordt straks 3 mm.
Bovenplaat vervormt, hoeveelheid tape te gering.
Bovenplaat niet excact rond, steekt aan zijde van staander
ca. 1 mm naast blikje. Hierdoor veel (ca 1 mm) vervorming,
bovenplaat komt omhoog.


Verbeterde aansluiting lagers in staander.



Arbeidscilinder met verdringercilinder op achtergrond.
Posted by Picasa

1 opmerking: